Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza studijní neúspěšnosti studentů FTVS v oborech Management TVS a Fyzioterapie
Hynek, Vojtěch ; Hojka, Vladimír (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Analýza studijní neúspěšnosti studentů FTVS v oborech Management TVS a Fyzioterapie Cíle: Hlavním cílem této práce je analýza vývoje studijní neúspěšnosti a graduation rate v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech Fyzioterapie a Managementu tělesné výchovy a sportu na FTVS v posledních dvanácti letech na základě dat ze SIMS (sdružené informační matriky studentů). Metody: V práci je využita metoda analýzy kohortní míry neúspěšnosti vázané na rok zápisu a výpočet graduation rate na základě metodiky výpočtu MŠMT v rámci pravidel pro financování VVŠ. Výsledky: Studijní neúspěšnost ve sledovaných programech se v průběhu sledovaných let více mění. Hodnoty graduation rate jsou stabilnější. Vývoj ve studijních programech je odlišný, a to i u stejných typů studijních programů. Neúspěšnost v bakalářských studijních programech je vyšší než v navazujících magisterských studijních programech a stejně tak i graduation rate. Studijní programy Fyzioterapie mají menší studijní neúspěšnost než studijní programy Managementu TVS a vyšší graduation rate. Studijní programy Fyzioterapie patří v rámci studijní neúspěšnosti k těm lepším v rámci Univerzity Karlovy i FTVS. Studijní programy Managementu TVS jsou na stejné úrovni jako výsledky UK a FTVS. Hodnoty studijní neúspěšnosti a...
Příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním
Kochová, Veronika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce jsou příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním. Důraz je kladen na zmapování příčin ze třech zásadních oblastí, které se podílejí na předčasném odchodu žákyň se sociálním znevýhodněním, a to konkrétně škola, rodina a trávení volného času. Diplomová práce je koncipovaná do pěti základních kapitol, ze kterých jsou první dvě kapitoly teoretické, následujícím kapitolám je věnována empirická část. První kapitola se věnuje střednímu vzdělávání a vybraným specifikám dospívání. V této kapitole je popsáno období dospívání, střední vzdělávání a následně studijní neúspěšnost. Druhá kapitola je věnována specifikám vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, zaměřuje se na příčiny a problémové oblasti sociálního vyloučení a na systémovou podporu žáků se sociálním znevýhodněním. Empirická část práce je provedena formou kvalitativního výzkumného šetření a je rozdělena do třech hlavních kapitol. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit příčiny nedokončení středoškolského vzdělání žákyň se sociálním znevýhodněním. Na základě hlavního cíle byly vytyčeny dílčí cíle a výzkumné otázky. Metodou získání dat byl zvolen strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami a výzkumný vzorek tvoří vybraní zaměstnanci běžné střední školy, pracovníci v neziskových...
Success, dropout and problem delimination in the Czech higher education policy
Stiburek, Šimon ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou studijní (ne)úspěšnosti na vysokých školách a její reflexí ve veřejné politice. Strategické dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy označovaly studijní neúspěšnost za problém už v letech 2000 a 2005, vždy ale byla navržena jen dílčí a vágní opatření, ani ta často nebyla implementována a podíl studentů, kteří odcházejí z vysokoškolského studia bez diplomu, každoročně narůstá. Práce zkoumá tuto skutečnost perspektivou "vymezování problému" ve veřejně-politickém procesu a zjišťuje že řada významných aktérů, kteří ovlivňují formulaci politiky, není přesvědčená, že vůbec jde o problém a že by tento měl být řešen veřejně-politickými nástroji. Zdá se, že žádnému aktérovi se zatím nepodařilo prezentovat problém jako dobře strukturovaný a tedy prakticky řešitelný. Kromě nedostatečné shody na relevantních hodnotách a cílích hraje roli i (vnímaná) absence vhodných prostředků k účinnému řešení, které by současně nebylo v rozporu s jinými hodnotami - zejména snahou o zvyšování kvality vysokého školství. Při konfrontaci sdílených představ hlavních aktérů o mechanismech a příčinách studijní neúspěšnosti s dostupnými teoretickými pracemi, realizovanými výzkumy i výpověďmi samotných studentů se přitom zdá, že vhled tvůrců politiky do problematiky je v řadě...
Virtuálny sprievodca ekonomickými predmetmi – pedagogická pomôcka
Laško, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá návrhem, vývojem a nasazením mobilní aplikace na podporu výuky. Mobilní aplikace „Viruální průvodce ekonomickými předměty“ na platformě Android je dostupný prostřednictvím Google Play. Jedná se o aplikaci určenou nejen pro studenty PEF MENDELU, která interaktivním způsobem představuje látku probíranou v předmětu Mikroekonomie 1. Některé části aplikace jsou i součástí předmětů Mikroekonomie 2 a Makroekonomie 1 a Makroekonomie 2. Aplikace je vytvořená v jazyku Java, s použitím cloudových služeb Firebase sloužících pro autorizaci, autentizaci a databázové služby. Zdrojový kód aplikace je možné dohledat na portálu GitHub jako open-source projekt.
Studijní neúspěšnost z pohledu veřejných vysokých škol
Richterová, Kateřina ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Fliegl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá studijní neúspěšností na veřejných vysokých školách v České republice. Hlavním cílem bylo zjistit, jak na stále rostoucí studijní neúspěšnost pohlíží samotné vysoké školy, na základě čeho se postoje vysokých škol liší, jak velkou pozornost školy věnují studijní neúspěšnosti ve svých výročních zprávách a dlouhodobých záměrech a jaký vliv mají na školy národní či nadnárodní politiky. Odpovědi na výzkumné otázky byly získány pomocí analýzy sekundárních dat (literatury, výzkumů, veřejně politických dokumentů, výročních zpráv a dlouhodobých záměrů vysokých škol) a analýzy primárních dat (expertních polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vysokých škol, semináře týkající se studijní neúspěšnosti, odborné praxe na MŠMT). Z analýzy dat vyšlo najevo, že pro většinu vysokých škol je studijní neúspěšnost problém, jelikož každým rokem stoupá. Velká většina z nich ale na studijní neúspěšnost pohlíží skrze pragmatický pohled a to zejména v důsledku systému financování. Na školy dále působí několik dalších vnějších a vnitřních faktorů, které mají vliv na jejich chování a postoje vůči studijní neúspěšnosti, ale zmíněný pragmatický pohled je zcela zásadní.
Success, dropout and problem delimination in the Czech higher education policy
Stiburek, Šimon ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou studijní (ne)úspěšnosti na vysokých školách a její reflexí ve veřejné politice. Strategické dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy označovaly studijní neúspěšnost za problém už v letech 2000 a 2005, vždy ale byla navržena jen dílčí a vágní opatření, ani ta často nebyla implementována a podíl studentů, kteří odcházejí z vysokoškolského studia bez diplomu, každoročně narůstá. Práce zkoumá tuto skutečnost perspektivou "vymezování problému" ve veřejně-politickém procesu a zjišťuje že řada významných aktérů, kteří ovlivňují formulaci politiky, není přesvědčená, že vůbec jde o problém a že by tento měl být řešen veřejně-politickými nástroji. Zdá se, že žádnému aktérovi se zatím nepodařilo prezentovat problém jako dobře strukturovaný a tedy prakticky řešitelný. Kromě nedostatečné shody na relevantních hodnotách a cílích hraje roli i (vnímaná) absence vhodných prostředků k účinnému řešení, které by současně nebylo v rozporu s jinými hodnotami - zejména snahou o zvyšování kvality vysokého školství. Při konfrontaci sdílených představ hlavních aktérů o mechanismech a příčinách studijní neúspěšnosti s dostupnými teoretickými pracemi, realizovanými výzkumy i výpověďmi samotných studentů se přitom zdá, že vhled tvůrců politiky do problematiky je v řadě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.